Ця сторінка для Вас, турботливі батьки!
Тільки там, де читають батьки, зростає дитина, що читає.
Януш Корчак
Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу.
Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.
2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті.
Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті.
Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров’я дитини. Ігрова комп’ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі.
Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.
3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр.
Для роботи за комп’ютером зовсім необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищененим.
Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль.
Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп’ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.
4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей.
Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.
5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом.
В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.
6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн.
Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.
Джерело: http://onlandia.org.ua
ПОРАДИ БАТЬКАМ
Багато вже було написано і сказано про значення книги в житті людини. Тому надзвичайно важливим є питання про збереження книги. Дитині слід говорити про це неодноразово, наголошивши , що слід берегти як власну так і бібліотечну книгу, і поважати працю людей, що їх виготовляють.
Цікавість до книги, закладена в раньому дитинстві, в більшості випадків залишається на все життя. Тому батькам необхідно піклуватися про те, щоб з ранього дитинства виховувати у малечі любов до книги, бережливе ставлення до неї.
Нерідко можна зустріти і таке: батьки вважають, що слід берегти лише бібліотечну книгу, а зі власною робити, що завгодно. Це просто страшна і невірна думка. Адже початок всього(в тому числі і бережливість) розпочинається в сім’ї.
Дуже важливо привчити дітей любити і берегти книгу – вічне джерело мудрості. А для цього організовуйте сімейні читання, проводьте бесіди, слідкуйте за веденням читацьких щоденників. Навчіть дитину обгортати та в разі необхідності відремонтувати книжечку. Поступово діти зацікавляться процесом читання і книга увійде в їх життя, як вірний і надійний друг і порадник.
Основне завдання бібліотеки соьгодні – навчити дітей цінувати книгу, відчувати в ній щоденну потребу. Багато труднощів на цьому шляху чекає і батьків, і педагогів, і бібліотекарів. Але і нагорода велика. Прекрасна книга, прочитана в дитинстві, може залишити слід на все життя.
Деякі батьки кажуть: це справа бібліотекарів і вчителів. Так, це вірно, але хто краще за батьків знає свою дитину. Як часто вразлива дитяча пам’ять роками зберігає влучно сказане батьківське слово!
Ось чому плідна співпраця бібліотекарів з батьками є важливим фактором, який впливає на результативність роботи шкільної бібліотеки в розвитку читацьких інтересів учнів, у формуванні їх бібліотечної грамотності та культури. Важливо те, щоб ця робота проводилася систематично.
Давайте на хвилину відкладемо наші термінові справи і задумаємось, як зробити книжку другом і своїм помічником у вихованні. Це довга й кропітка справа, отже, щоб досягти успіху, доведеться діяти терпляче і вдумливо.
З чого почати? Насамперед ознайомтесь зі змістом багатьох дитячих книжок. Це допоможе краще зрозуміти дитячий світ, порівняти свою дитину з ровесниками, іноді навіть знайти якийсь педагогічний прийом.
Книжки пояснюють дітям світ. Життя не зупиняється ні на мить, і, розвиваючись, дитина мусить сприйманням, розумом, почуттям його мінливість і різнобарвність.
Дитяча література має таку ж мету, що й література для дорослих: виховувати. При створенні домашньої бібліотеки батькам треба добре знати дитячу літературу, її виховні можливості, щоб не пропустити прекрасні твори, щоб син чи донька читали їх у тому віці, коли книжкові образи по дійовому впливають на формування дитячого характеру.