Орієнтовна тематика бібліотечних уроків для 1 – 11класів

1 клас

Основні завдання:

-сформувати в учнів загальне уявлення про бібліотеку;

– дати початкові знання про основні елементи книги(обкладинка, корінець, сторінка);

-пробуджувати інтерес школярів до читання, формувати читацький досвід.

  1. Видача підручників першокласникам ( свято проводиться 1 вересня після святкової лінійки).
  2. Анкета для виявлення читацьких інтересів, умінь та навичок учнів 1-го класу.
  3. Мандрівка книжковим містом (екскурсія до бібліотеки).
  4. Правила спілкування з книжкою. Правила гігієни читання.
  5. Твій друг – підручник.
  6. Художнє оформлення дитячої книги.
  7. Структура книги.
  8. Газети та журнали для дітей.

2 клас

Основні завдання:

– ознайомити з правилами користування бібліотекою;

– сформувати вміння самостійно вибрати книги в бібліотеці;

– закріпити знання про елементи книги;

– дати початкові знання по теорії літератури;

– ознайомити з правилами ведення читацького щоденника.

  1. Екскурсія до бібліотеки.
  2. Твій друг – підручник.

3-4.Читач у бібліотеці( вибір книг у бібліотеці).

  1. Глядач у бібліотеці.
  2. Слухач у бібліотеці
  3. Структура різних джерел інформації.
  4. Періодичні видання для молодших школярів.
  5. Підсумкова творча гра «Подорожуємо у Країну Книг»

3 клас

Основні завдання:

– закріпити вміння самостійно вибирати книги в бібліотеці;

– дати первинні відомості про довідкову літературу;

– ознайомити з періодичними виданнями;

– Ведення щоденника читання

  1. Вересневі зустрічі в бібліотеці.
  2. Структура книги.
  3. Твій друг – підручник.
  4. Самостійний вибір книг у бібліотеці.
  5. Довідково-бібліографічний апарат.
  6. Довідкова книга. Ділова гра.

7.Художні та науково-художні джерела інформації.

  1. Періодичні видання для молодших школярів.
  2. Літературна гра « Книжчин дім – бібліотека»

4 клас

Основні завдання:

– закріпити уміння школярів користуватися довідковою літературою;

– дати початкові знання про науково-популярну літературу;

– навчити розрізняти та визначати доступні твори за жанровими ознаками.

  1. Вересневі зустрічі в шкільні бібліотеці.
  2. Структура книги.
  3. Твої помічники у виборі книг.
  4. Самостійний вибір книг у бібліотеці.
  5. Твої друзі – словники.
  6. Мої улюблені книги.

7.Талант читача, глядача. слухача.

5клас

Основні завдання:

– вивчити основні правила користування бібліотекою;

– розрізняти основні елементи книги. уміти ремонтувати книги;

– визначати зміст книги за анотацією, змістом, предмовою;

– орієнтуватися в розстановці книг у бібліотеці, уміти самостійно вибрати книгу з даної теми у відповідному відділі фонду;

– вчитися користуватися рекомендаційними списками літератури, книжковими виставками та тематичними полицями;

– знати основні відомості про алфавітний та систематичний каталоги.

  1. Бібліографічні покажчики, використання їх при виборі книг.

2.Систематичний каталог.

3.Знайомство з Дитячою енциклопедією, словниками.

  1. Щоденник читача.

5.Відгук про книгу.

  1. Робота з довідковою літературою.

7.Дитячі газети та журнали.

6 клас

Основні завдання:

– самостійно відвідувати бібліотеку, знати правила користування нею;

– знати правила користування нею;

– розрізняти всі елементи книги , уміти роботи ремонт книги;

–у загальних рисах знати ББК, що таке авторський знак та його призначення;

– читати в читальному залі бібліотеки, орінтуватися в побудові дитячої енциклопедії;

– уміти користуватися алфавітним каталогом.

  1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
  2. Вибір книги.
  3. Які книги допомагають мені вчитися.
  4. Мої улюблені книги.
  5. Як читати, розуміти і записувати прочитане.
  6. Дискусія « Книга у твоїх руках»
  7. Періодичні видання. Принципи організації матеріалу і зміст.
  8. Альбоми, карти і атласи.
  9. Театралізоване свято « Як берегти книгу»

7 клас

Основні завдання:

– уміти працювати з довідковим апаратом книги;

– володіти технікою роботи з довідковими виданнями різних типів: словниками, довідниками, енциклопедіями;

– уміти користуватися систематичним каталогом, систематичною картотекою.

  1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
  2. Книги і бібліотеки. Їх роль та значення.
  3. Усвідомлене читання. Вміння працювати з книгою.
  4. Самостійний вибір книги.
  5. Як користуватися енциклопедичною і довідковою літературою.
  6. Каталоги і картотеки.
  7. Підсумкова літературна гра-конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні і начитані»

8 клас

Основні завдання:

– працювати з бібліографічним апаратом бібліографічної інформації, володіти правилами бібліографічного опису;

– уміти читати бібліографічні описи;

– використовувати коментарі: авторські, перекладача, редактора;

– застосовувати довідковий апарат книги;

– працювати з літературою з питань науки, техніки та мистецтва ;

– готувати доповіді та виступати з ними перед однокласниками;

– робити нотатки, уміти використовувати різні способи цитування;

– самостійно складати список літератури для індивідуального плану навчання.

  1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
  2. Публіцистична література та її жанри.
  3. Як вибрати книги. Довідково-бібліографічний апарат.
  4. Використання різних типів бібліотечних посібників при виборі літератури.
  5. Вміння бути читачем.
  6. Мої улюблені книги.
  7. Книги з науки і техніки.
  8. Книги з мистецтва.
  9. Підсумкова конференція «Книги в моєму житті».

9 клас

Основні завдання:

– уміти писати рецензію на самостійно прочитану книгу;

– володіти способами роботи з критичною літературою, уміти знаходити її в каталогах і картотеках, використовувати списки літератури;

– готувати реферат з різних тем за одним-двома джерелами;

– володіти технікою роботи з періодичними виданнями;

– володіти навичками роботи з електронними каталогами

  1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
  2. Бібліотечно – бібліографічні засоби пошуку літератури.
  3. Робота з словниками, довідниками, енциклопедичною літературою.
  4. Як берегти книгу!
  5. Як мені допомагає книга вчитися

6.Робота з джерелами інформації.

  1. Книги з мистецтва і про мистецтво.

8.Книги в моєму житті.

  1. Підсумкова конференція «Книги – морська глибина»

10 клас

Основні завдання:

– володіти технікою самоосвітньої діяльності, раціональними прийомами читання і самостійно підбирати літературу відповідно до своїх індивідуальних потреб;

– формувати інформаційні потреби і запити;

– складати різні види конспектів прочитаного і почутого, готувати тези,

доповіді;

– володіти правилами бібліографічного опису документа та його частини;

– уміти складати список літератури з теми;

– рекомендувати літературу для вивчення учнями молодшого віку;

– володіти методикою підготовки і захисту реферату.

  1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
  2. Методи самостійної роботи з книгою.
  3. Комп’ютерна бібліотека.
  4. Дискусія «Про книгу і бібліотеку»
  5. Робота з джерелами інформації.
  6. Критична література.
  7. Мистецтво бути читачем.
  8. Читач в науковій бібліотеці.
  9. Підсумкова конференція «Мистецтво бути читачем».

11 клас

Основні завдання:

– навчити вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, визначати свої інформаційні потреби і формувати інформаційні запит;

– володіти системою сформованих навичок читання, самостійно визначати мету читання, вибирати вид читання і його темп4

– уміти користуватися довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, швидко підбирати необхідну літературу;

– вільно працювати з будь – яким видом каталогів;

– складати списки літератури за темою.

  1. Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці «Книги та бібліотека в моєму житті»

2.Словник – інструмент пізнання світу.

  1. Науково-популярна і науково-пізнавальна література та форми роботи з нею.
  2. Критико-літературознавчі видання та робота з ними.

5.Сучасне комп’ютерне забезпечення в бібліотечній справі.

  1. Мистецтво бути читачем.