Орієнтовна тематика бібліотечних уроків для 1 – 11класів
1 клас
Основні завдання:
-сформувати в учнів загальне уявлення про бібліотеку;
– дати початкові знання про основні елементи книги(обкладинка, корінець, сторінка);
-пробуджувати інтерес школярів до читання, формувати читацький досвід.
- Видача підручників першокласникам ( свято проводиться 1 вересня після святкової лінійки).
- Анкета для виявлення читацьких інтересів, умінь та навичок учнів 1-го класу.
- Мандрівка книжковим містом (екскурсія до бібліотеки).
- Правила спілкування з книжкою. Правила гігієни читання.
- Твій друг – підручник.
- Художнє оформлення дитячої книги.
- Структура книги.
- Газети та журнали для дітей.
2 клас
Основні завдання:
– ознайомити з правилами користування бібліотекою;
– сформувати вміння самостійно вибрати книги в бібліотеці;
– закріпити знання про елементи книги;
– дати початкові знання по теорії літератури;
– ознайомити з правилами ведення читацького щоденника.
- Екскурсія до бібліотеки.
- Твій друг – підручник.
3-4.Читач у бібліотеці( вибір книг у бібліотеці).
- Глядач у бібліотеці.
- Слухач у бібліотеці
- Структура різних джерел інформації.
- Періодичні видання для молодших школярів.
- Підсумкова творча гра «Подорожуємо у Країну Книг»
3 клас
Основні завдання:
– закріпити вміння самостійно вибирати книги в бібліотеці;
– дати первинні відомості про довідкову літературу;
– ознайомити з періодичними виданнями;
– Ведення щоденника читання
- Вересневі зустрічі в бібліотеці.
- Структура книги.
- Твій друг – підручник.
- Самостійний вибір книг у бібліотеці.
- Довідково-бібліографічний апарат.
- Довідкова книга. Ділова гра.
7.Художні та науково-художні джерела інформації.
- Періодичні видання для молодших школярів.
- Літературна гра « Книжчин дім – бібліотека»
4 клас
Основні завдання:
– закріпити уміння школярів користуватися довідковою літературою;
– дати початкові знання про науково-популярну літературу;
– навчити розрізняти та визначати доступні твори за жанровими ознаками.
- Вересневі зустрічі в шкільні бібліотеці.
- Структура книги.
- Твої помічники у виборі книг.
- Самостійний вибір книг у бібліотеці.
- Твої друзі – словники.
- Мої улюблені книги.
7.Талант читача, глядача. слухача.
5клас
Основні завдання:
– вивчити основні правила користування бібліотекою;
– розрізняти основні елементи книги. уміти ремонтувати книги;
– визначати зміст книги за анотацією, змістом, предмовою;
– орієнтуватися в розстановці книг у бібліотеці, уміти самостійно вибрати книгу з даної теми у відповідному відділі фонду;
– вчитися користуватися рекомендаційними списками літератури, книжковими виставками та тематичними полицями;
– знати основні відомості про алфавітний та систематичний каталоги.
- Бібліографічні покажчики, використання їх при виборі книг.
2.Систематичний каталог.
3.Знайомство з Дитячою енциклопедією, словниками.
- Щоденник читача.
5.Відгук про книгу.
- Робота з довідковою літературою.
7.Дитячі газети та журнали.
6 клас
Основні завдання:
– самостійно відвідувати бібліотеку, знати правила користування нею;
– знати правила користування нею;
– розрізняти всі елементи книги , уміти роботи ремонт книги;
–у загальних рисах знати ББК, що таке авторський знак та його призначення;
– читати в читальному залі бібліотеки, орінтуватися в побудові дитячої енциклопедії;
– уміти користуватися алфавітним каталогом.
- Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
- Вибір книги.
- Які книги допомагають мені вчитися.
- Мої улюблені книги.
- Як читати, розуміти і записувати прочитане.
- Дискусія « Книга у твоїх руках»
- Періодичні видання. Принципи організації матеріалу і зміст.
- Альбоми, карти і атласи.
- Театралізоване свято « Як берегти книгу»
7 клас
Основні завдання:
– уміти працювати з довідковим апаратом книги;
– володіти технікою роботи з довідковими виданнями різних типів: словниками, довідниками, енциклопедіями;
– уміти користуватися систематичним каталогом, систематичною картотекою.
- Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
- Книги і бібліотеки. Їх роль та значення.
- Усвідомлене читання. Вміння працювати з книгою.
- Самостійний вибір книги.
- Як користуватися енциклопедичною і довідковою літературою.
- Каталоги і картотеки.
- Підсумкова літературна гра-конкурс бібліотечних ерудитів «Уважні і начитані»
8 клас
Основні завдання:
– працювати з бібліографічним апаратом бібліографічної інформації, володіти правилами бібліографічного опису;
– уміти читати бібліографічні описи;
– використовувати коментарі: авторські, перекладача, редактора;
– застосовувати довідковий апарат книги;
– працювати з літературою з питань науки, техніки та мистецтва ;
– готувати доповіді та виступати з ними перед однокласниками;
– робити нотатки, уміти використовувати різні способи цитування;
– самостійно складати список літератури для індивідуального плану навчання.
- Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
- Публіцистична література та її жанри.
- Як вибрати книги. Довідково-бібліографічний апарат.
- Використання різних типів бібліотечних посібників при виборі літератури.
- Вміння бути читачем.
- Мої улюблені книги.
- Книги з науки і техніки.
- Книги з мистецтва.
- Підсумкова конференція «Книги в моєму житті».
9 клас
Основні завдання:
– уміти писати рецензію на самостійно прочитану книгу;
– володіти способами роботи з критичною літературою, уміти знаходити її в каталогах і картотеках, використовувати списки літератури;
– готувати реферат з різних тем за одним-двома джерелами;
– володіти технікою роботи з періодичними виданнями;
– володіти навичками роботи з електронними каталогами
- Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
- Бібліотечно – бібліографічні засоби пошуку літератури.
- Робота з словниками, довідниками, енциклопедичною літературою.
- Як берегти книгу!
- Як мені допомагає книга вчитися
6.Робота з джерелами інформації.
- Книги з мистецтва і про мистецтво.
8.Книги в моєму житті.
- Підсумкова конференція «Книги – морська глибина»
10 клас
Основні завдання:
– володіти технікою самоосвітньої діяльності, раціональними прийомами читання і самостійно підбирати літературу відповідно до своїх індивідуальних потреб;
– формувати інформаційні потреби і запити;
– складати різні види конспектів прочитаного і почутого, готувати тези,
доповіді;
– володіти правилами бібліографічного опису документа та його частини;
– уміти складати список літератури з теми;
– рекомендувати літературу для вивчення учнями молодшого віку;
– володіти методикою підготовки і захисту реферату.
- Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці.
- Методи самостійної роботи з книгою.
- Комп’ютерна бібліотека.
- Дискусія «Про книгу і бібліотеку»
- Робота з джерелами інформації.
- Критична література.
- Мистецтво бути читачем.
- Читач в науковій бібліотеці.
- Підсумкова конференція «Мистецтво бути читачем».
11 клас
Основні завдання:
– навчити вільно орієнтуватися в інформаційному просторі, визначати свої інформаційні потреби і формувати інформаційні запит;
– володіти системою сформованих навичок читання, самостійно визначати мету читання, вибирати вид читання і його темп4
– уміти користуватися довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки, швидко підбирати необхідну літературу;
– вільно працювати з будь – яким видом каталогів;
– складати списки літератури за темою.
- Вересневі зустрічі в шкільній бібліотеці «Книги та бібліотека в моєму житті»
2.Словник – інструмент пізнання світу.
- Науково-популярна і науково-пізнавальна література та форми роботи з нею.
- Критико-літературознавчі видання та робота з ними.
5.Сучасне комп’ютерне забезпечення в бібліотечній справі.
- Мистецтво бути читачем.