Офіційний сайт Вараської ЗОШ Ⅰ-Ⅲ ступенів №4

Профорієнтаційна робота в школі

Профорієнтаційна робота в школі

Профорієнтаційна робота в школі
Успішність професійного самовизначення старшокласників залежить від сформованості їх ціннісної орієнтації, життєвих ідеалів у професійній сфері. В кожній сфері професійної діяльності можна з’ясувати особистісні ідеали з метою допомогти молоді утвердитися на власному життєвому і професійному шляху. Для учнів 10-11 -х класів існує методика, яка вибудовується на принципах пізнавальної і творчої самореалізації особистості, що сприяє формуванню професійної орієнтації учнів. Відповідно до неї кожен учень протягом року обирає власний ідеал творчої самореалізації, готує міні-доклад для однокласників, проводячи його за таким планом:
1. Визначити, про яку сферу професійної діяльності буде йтися.
2. Зіставити свої інтереси з рисами обраного ідеалу професіонала: чому обрано саме цю особистість, чим вона є привабливою, близькою.
3. Стисло розповісти про найцікавіші події на життєвому шляху цієї особистості.
4. Акцентувати увагу на тому, як ця творча особистість досягла висот у своїй діяльності.
б. Продемонструвати вражаючий фрагмент твору, винаходу (поставити музичний запис, накреслити на дошці схему пристрою, показати копію картини тощо).
Така методика активізує мотиваційні, інформаційно-пізнавальні, ціле утворювальні, операційно-результативні та емоційно-почуттєві компоненти діяльності особистості. Під час підготовки до виступу молода людина відповість на важливі для неї питання:
1. Як називається робота, у чому її суть? (Назва роботи, спеціальності, професії, посади, можливого робочого місця, тобто опис істотних характеристик і видових особливостей праці.)
2. Яка ефективність і мета роботи?
3. Що є предметом праці?
4. У який спосіб виконується робота?
5. На основі чого вона здійснюється?
6. Які критерії оцінки результатів праці?
7. Яка кваліфікація потрібна для роботи?
8. За допомогою яких засобів виконується робота?
9. В яких умовах виконується робота?
10. Яка організація праці?
11. Яка кооперація праці? (Хто, що і з ким виготовляє?)
12. Яка інтенсивність праці?
13. Які моменти небезпеки та відповідальності трапляються в процесі роботи?
14. Яку вигоду дає робота працівникові? (Зарплата, премія, пільги, моральне задоволення, суспільне визнання.)
15. Які вимоги і обмеження характерні для роботи?
ПРОПОНУЄМО ПРОЙТИ БЕЗПЛАТНЕ КОМПЛЕКСНЕ ОНЛАЙН ТЕСТУВАННЯ, ЯКЕ ДОПОМОЖЕ  ВИЯВИТИ ВЛАСНІ СХИЛЬНОСТІ ТА ЗДІБНОСТІ ДО РІЗНИХ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ.
Під час орієнтації учнів на конкретну професію можливі такі помилки: поділ професій на “престижні” й “непрестижні”; ототожнення навчального предмета з професією; перенесення ставлення до людини – представника професії на саму професію; вибір професії під чиїмсь впливом; застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва.